صفحه اصلی / پیتزا و ساندویچ / پیتزا بادمجان

پیتزا بادمجان

مواد لازم پیتزا بادمجان :

 

مواد لازم اندازه مقدار / کالری
بادمجان ۲ عدد ۱۰۰ گرم / ۱۷ کالری
قارچ ۲۰۰ گرم ۱۰۰ گرم / ۲۷ کالری
پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم ۱۰۰ گرم / ۲۸۶ کالری
پیاز کوچک یک عدد ۱۰۰ گرم / ۳۶ کالری
ذرت ۱۰۰ گرم ۱۰۰ گرم / ۸۰ کالری
زیتون بدون هسته ۵۰ گرم ۱۰۰ گرم / ۱۴۰ کالری

 

مواد لازم خمیر پیتزا :

 

مواد لازم اندازه مقدار / کالری
آرد سفید ۵۰۰ گرم ۱۰۰ گرم / ۳۴۱ کالری
آب گرم یک پیمانه ۱۰۰ گرم / ۰ کالری
خمیر مایه یک قاشق غذاخوری ۱۰۰ گرم / ۲۵۰ کالری
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری ۱۰۰ گرم / ۹۰۰ کالری
نمک به میزان لازم ۱۰۰ گرم / ۰ کالری

 

طرز تهیه پیتزا بادمجان :

*. آکاایران : اول مایه خمیر را با آب ولرم مخلوط کنید و مدت پنج دقیقه آن را در جای نسبتا گرمی قرار دهید و کمی صبر کنید.آرد را الک کنید و سپس مایه خمیر را همراه نمک و روغن زیتون به آن اضافه کنید.روی خمیر را کمی چرب کرده.

*. مدت یک ساعت و نیم صبر کنید تا حجم آن دو تا سه برابر شود، سپس آن را با وردنه باز کنید.در حین زمان استراحت خمیربادمجان ها را ورقه ورقه کنید و در آب و نمک قرار دهید. سپس در مقداری روغن سرخ کنید تا طلایی شود. بادمجان ها را روی خمیر پیتزا بچینید.

*. سپس ذرت، قارچ، پیاز حلقه شده و زیتون را روی آن قرار دهید.در نهایت پنیر پیتزا را روی مواد بپاشید و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه که پنیر پیتزا طلایی شد غذای شما آماده است.

 

خواص بادمجان :

*. بادمجان اثر نرم کننده و مدر درد .

*. بادمجان بعلت درا بودن آهن در رفع کم خونی داروی موثری است .

*. بادمجان را می توان برای از بین بردن ورم و التهاب روی عضو ملتهب گذاشت .

*. دانه بادمجان ایجاد یبوست می کند .

منبع:آکاایران

درباره admin

این مطالب را نیز ببینید!

اشترودل گوشت

آموزش درست کرده اشترودل گوشت بسیار لذیذ و خوشمزه یک تغذیه دانشجویی که به آسانی درست میشود تا نوش جان کنید.

ساندویچ سرخ شده ی بادام زمینی و موز

طرز تهیه ساندویچ سرخ شده ی بادام زمینی و موز بهترین و مناسبترین غذا برای صبحانه و یا میان وعده که به راحتی آماده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *