سالمون
صفحه اصلی / غذاهای دریایی / ماهی سالمون برشته با سالاد سیب زمینی

ماهی سالمون برشته با سالاد سیب زمینی

مواد اولیه

  • فیله سالمون ۴ عدد ۱۲۰ گرمی
  • سیب زمینی درشت ۴ عدد آبپز
  • پیازچه ۴ عدد با برگ
  • گشنیز خورد شده ۳/۱ پیمانه
  • روغن زیتون اعلا ۴ ق‌غ
  • آبلیمو تازه ۴ ق‌غ
  • روغن سرخ کردنی به میزان لازم
  • نمک و فلفل تازه کوبیده به میزان لازم

طرز تهیه

  1. پیازچه و گشنیز را ساطوری کنید. سس را با مخلوط کردن آبلیمو، روغن زیتون و نمک و فلفل درست کنید و کنار بگذارید.
  2. سیب زمینی گرم را با چنگال له کرده و با سبزیجات ساطوری و سس به میزان دلخواه مخلوط کنید.
  3. سالمون را از قسمت پوست با چاقوی تیز با فواصل نزدیک به هم برش بزنید به صورتی که فیله تکه نشود( حدود ۳/۱ ضخامت فیله). دو سمت ماهی را با نمک و فلفل مزه دار کنید.
  4. ماهیتابه را با حرارت بالا داغ نموده و روغن سرخ کردنی را اضافه کنید. بعد از داغ شدن روغن ماهی را از سمت پوست داخل تابه قرار دهید. بدون جابجا کردن و زیر رو کردن ماهی تا وقتی که ۴/۳ ماهی بپزد. سالمون با پخته شدن تغییر رنگ می‌دهد بنابراین کنترل زمان پخت آسان است. سپس سالمون را برگردانده و سمت دیگر را بپزید.
  5. ماهی را از ماهیتابه خارج کرده و در ظرفی به مدت چند دقیقه استراحت دهید.
  6. ماهی را با سالاد سیب زمینی و سس سرو کنید.
  7. میتوانید همراه غذا گوجه گیلاسی تنوری یا فلفل دلمه ای نوش جان نمایید.

ماهی سالمون از ماهی‌های چرب و بسیار خوشمزه و مقوی هست. گنجاندن غذاهای دریایی در برنامه غذایی بسیار مهم است. چه بهتر از اینکه با دستور‌های مختلف تنوع و خوشمزگی را هم داشته باشیم. در این دستور پوست ماهی کاملا برشته و خوش خوراک می‌شود. این دستور برای قزل‌آلا هم مناسب است.

• سالمون را ۱۵ دقیقه قبل از پخت از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد.
• ماهی اگر بیش از حد بپزد خشک و بدطعم می‌شود به تغییر رنگ دقت کنید.
• سس را در یک شیشه مربای کوچک درست کنید. آبلیمو و روغن زیتون به خوبی مخلوط می‌شوند، ظرف کمتری کثیف میشود و نگه داری سس اضافه امده در یخچال راحت تر می‌شود.
• سالاد را حتما قبل از سرو بچشید تا از کافی بودن سس، نمک و فلفل مطمئن شوید.

 

مواد غذایی در سالمون برای هر نفر:

انرژی حدودا ۲۵۰ کالری

چربی ۱۵٫۶ گرم

پروتئین ۲۴ گرم

کربوهیدرات ۰ گرم

 

مواد غذایی در سالاد سیب زمینی برای هر نفر:

انرژی حدودا ۳۵۰ کالری

چربی ۷ گرم

پروتئین ۸ گرم

کربوهیدرات ۶۴ گرم

منبع:چی بپزم؟

درباره admin

این مطالب را نیز ببینید!

شیرماهی کبابی

مواد لازم :   فيله ماهي شير ۸۰۰ گرم زعفران آب كرده سه قاشق سوپخوري …

پلو بریانی (هرمزگانی)

مواد اولیه برنج ۴ پیمانه گوشت گوساله ۲۵۰گرم نخود پخته شده ۱پیمانه سیب زمینی ۲عدد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *