صفحه اصلی / غذاهای رژیمی / كشك و بادمجان رژيمى

كشك و بادمجان رژيمى

مواد لازم جهت تهیه كشك و بادمجان رژيمى

بادمجان متوسط ۴ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۶ عدد

طرز تهیه كشك و بادمجان رژيمى:
دو عدد از بادمجان ها را به هر طريق كه مايليد كبابى كنيد ( منقل / فر )

و بعد از اينك خنك شد پوست آن را جدا كنيد و به قطعات كوچك خرد كنيد ، داخل ماهيتابه كمى پياز را تفت دهيد به آن سير ريز خرد شده و يا له شده را اضافه كنيد و كمى زرد چوبه و نمك بريزيد ، بادمجانهاى كبابى را هم اضافه كنيد ، حالا دو عدد بادمجانى كه باقى مانده را هم پوست بگيريد و به برشهاى كوچك تقسيم كنيد و به بقيه مواد اضافه كنيد درب ظرف را گذاشته و با حرارت خيلى ملايم اجازه دهيد بادمجانها كاملاً پخته و نرم شوند … به طورى كه آبى نداشته باشند ” چون درب ظرف بسته است غذا خودش آب مياندازد” زمانى كه مطمئن شديد بادمجانها كاملاً پخته ، داخل ظرف سرو كشيده و روى آن را با نعناع داغ ، سير داغ ، پياز داغ ، گردو و زعفران و كشك تزئين كنيد … نوش جان فلور

نكته در تهیه كشك و بادمجان رژيمى:
اگر فقط دو عدد از بادمجان ها را كبابى كردیم فقط به خاطر عطر و بوييست كه به غذا ميدهد . چون زمانى كه كبابى ميشوند گوشت شان هم كمى كمتر ميشود … وترجيح ميدهم بادمجان هاى ديگر كامل و گوشتى استفاده شوند .

من در تفت دادن يك عدد پياز هم فقط از يك قاشق غذا خورى روغن استفاده كردم .

در صورت تمايل ميتوانيد ۱/۲پيمانه كشك را در آخر پخت اضافه كنيد خوب هم بزنيد بعد از چند دقيقه از روى حرارت برداشته و روى آن را تزئين نمائيد .

درباره admin

این مطالب را نیز ببینید!

طرز تهیه کتلت رژیمی

کتلت یکی از خوشمزه ترین غذاهای ما ایرانیان است ولی چون در آن از تخم …

طرز تهیه نان جوی رژیمی

مواد لازم برای نان جوی رژیمی : جوی پرک ۱/۲ و ۱ پیمانه روغن‌ زیتون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *